אסא גיארי – משולחנו של מרכז המשק (שדה נחום,חג שבועות)

מאת אסא גיארי

חג שמח לכולם

זו השנה החמישית שאני עומד על במה זו, נרגש כל פעם מחדש למסור את ברכת המשק לחג השבועות. הלב מתמלא גאווה לראות את שדה נחום בעיצומו של תהליך התחדשות, במסגרתו אנו קולטים עשרות חברים חדשים לקיבוץ וגם תושבים להרחבה וזה תענוג גדול לראות את כמות הילדים שמתרוצצים כאן על הדשא.

שנת 2011 הייתה שנה רווחית, רביעית ברציפות ואנו מקווים ומתכננים שגם השנה הנוכחית 2012 תסתיים ברווח נאה.

רווחי השנים האחרונות הוסיפו לאיתנות הפיננסית של קיבוץ שדה נחום והיוו מקור לחיזוק הביטחון הסוציאלי של הותיקים, להשקעות בתשתית ולהשקעות יצרניות. אני מאמין שלא רחוק היום בו נוכל, כך אני מקווה לחלק גם רווחים לחברים.

אני מבקש לציין שמאחורי כל זה, מתבצעת עבודה קשה ויומיומית. עוסקים בה חברי הקיבוץ, תושבים  בשכונה ועוד רבים אחרים.

בחג השבועות נקרית לנו הזדמנות לציין את העוסקים במלאכה, בענפים היצרניים, בהנהלת הקיבוץ ובשירותים השונים.

בראש ובראשונה ענף הגד"ש שלנו "שדות חקלאות" על צוותו המסור בראשותו של מותקה, מביאים תרומה עיקרית לרווח של הקיבוץ, בסיס ועוגן מרכזי להתנהלות הכלכלית שלנו.

מי שמטייל בשדות הרחבים בחוץ, יכול להבחין בשלף החיטה שנקצרה לא מזמן, והיבול יפה: כ-1,300 טון גרעינים. חלקות העגבניות, התירס, והאבטיח מוריקות וממלאות פרי לקראת הקטיף בשבועות הקרובים. זה לא בא מאליו. כל זה מצריך התעסקות אין סופית בהשקיה ובעיבודים ואנשי הגד"ש מתרוצצים יום וליל בנאמנות ובאחריות גדולה, למען הצלחת הגידול.

בצד דרום, צוות הלול שלנו עם נפתלי ושי עובד זו השנה השנייה במתכונת מורחבת עם שני הלולים החדשים שנכנסו לייצור באפריל 2011. לפני מספר ימים שווק המדגר השלישי לשנת 2012 ומשקל הפטם ששווק במדגר זה, עבר את ה- 320 טון. אלו מספרים שלא היינו רגילים אליהם בשנים קודמות.

אני מבקש לציין גם את התרומה שמגיעה ממקומות העבודה שאינם בייצור החקלאי: עובדי החוץ, ההשכרות  והיזמויות הקטנות, כל אלה תורמים אף הם את חלקם לעוגה הכוללת.

ואחרונים חביבים, אמנם לא חקלאיים ולא יצרניים – אך כל כך חשובים הם אנשי המזכירות, הנהלת החשבונות הוועדים החדשים ההנהלות השונות – שבלעדיהם לא היה לנו לא סדר ולא ארגון.

לכולם תודה רבה

ולנו שוב, חג שבועות שמח

אסא גיארי, יליד קיבוץ עין חרוד ותושב גן נר, ממלא משנות ה- 80' תפקידים ניהוליים מגוונים בסביבה הקיבוצית. גיארי מביא ידע וניסיון רב בתחום העסקי, הארגוני והחברתי ומתמחה בניהול והובלת תהליכים אסטרטגיים בעסקים ובקיבוצים.

פורסם בקטגוריה טורים בעלון שדה נחום, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.